måndag 12 januari 2009

Sannas favoriter 2008

Varmt välkommen till ett nytt år med oss på Satine. ( Ett nytt år som börjat med feber för både mig och Marie) Men förhoppningsvis är vi back in business ordentligt den här veckan och kan bjuda er på inspiration och nyheter.

Här listar jag mina 2008-favoriter! Som självklart får följa med mig in i det nya 2009, men förhoppningsvis gör de sällskap av ( nytt! nytt! nytt!) fyndiga favoriter som vårdar, kanske något mer eko-härligt och gloss a la vårkänslor.

Nailpaint från Barry M i djupaste skimmrig lila som fick följa med duktiga Umeå-bloggerskan Anna på bloggawards i Stockholm. Så snyggt Nagellack. Så jäkla snyggt nagellack! Min 2008-favorit helt klart.

Treat anlände till oss i höst och gav eko-organiskt ett nytt ansikte. Godis och friskt sött, mjukt och varmt. Ja så doftar det ur burkarna. Treat yourself och det gjorde jag. Scruben är helt fantastisk och är min stora favorit bland Treats sortiment.

Franska Lothantique är vår senaste nyhet, ännu mer ekologiskt som gör gott för både kropp, själ och omgivning. Med citrusdoft och spakänsla kan den här lotionen aldrig bli fel! Ett stort plus för att lotionen kommer i en pumpflaska, vilket gör det smidigt och lätt att smörja in sig i brådska.

Glo Minerals! Jag upptäckte, blev fast och har svårt att hitta makeup jag vill ha istället. 2008 är mitt Glo-år. Mineral makeup som ger glöd, sitter länge och ja, kommer i en pressad variant! Min mamma vill bara ha Glo, min sjuttonåriga lillasyster tycker rougen är de bästa och mina vänner sätter sig på badrumskanten och vill bli mejkade med Glo. Vi är fler som fastnat... ;)

Den paletten ni ser på bild är Smoky eye kit. Helt sanslöst snygga färger som du kan skapa de perfekta sotade ögonen med. Blev själv mejkad av Jenny från Glo med dessa och då det även följde en trevlig kväll i Stockholm med de sotade ögonen, så placerar sig smoky eye kit högt på listan av favoriter.

Mirenesse mascara är något som stannar i min ägo under detta år, och förmodligen under kommande år. Smetar inte, smular inte, och aldrig mer svart handdukar!
Anledningar nog!

Barry M Glossy Tube. Passar alla plånböcker. Doftar härligt. Är så snyggt. Och min favoritnyans som går till vad jag än sätter på mig i övrig makeup, är Matt Pink.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag håller verkligen med om Mirenesse och Barry M's gloss.. :)

Måste testa Glo minerals andra grejer, jag älskar rouget.. :)