torsdag 9 april 2009

Påsk-sött



Det tråkigaste vädret har vi idag. Bara regn och grått! Tristare start på påsken kan man inte få.
Försökte pigga upp både mig och butiken med pastellfärgade och glada påskgodisar.Vi får se om det fungerar. Prickar jag in en sockertopp inom kort så kanske det blir härlig fart på mig.

Idag slår dörrarna upp för schmäck-kompaniet här i Umeå, spanade in genom deras skyltfönster till jobbet och måste bara hinna förbi där innan de stänger! Vintage- och designkläder, accessoarer och antika möbler. Så mycket vackert! Hinner jag även förbi DUÅ på väg hem är nog lyckan gjord. Kock-tvillingarna som öppnat den mest fräscha och inbjudande mini-saluhallen i stora hotellets charmiga byggnad. Surdegsbrödet där har fått både mig och Marie på fall..

Ja, visst händer det saker i Umeå. Schmäck öppnar nytt, DUÅ står för upplevelser, Monki kommer snart och Satine har öppnat ny butik! Kanske så att jag står ut med regnet om jag tänker efter.. Annars var en flytt till varmare breddgrader lockande idag.

Inga kommentarer: