lördag 26 juli 2008

Mina händer har fått ro

Jag måste erkänna, jag är en handproblemsmänniska. Jag har nagelband som torkar ut och bildar fula sår om vintrarna, torra fnasiga händer som inneburit att jag blivit på gränsen till handkrämsmissbrukare.

Jag har testat alla möjliga krämer och hemmakurer men inget har kommit till roten av allt ont. Visst, de handkrämer jag testat har varit ljuvliga och gjort mina händer mjuka som en babyrumpa, men nagelbanden, nope, torrheten och nagelbandssåren bestod...

Så en dag när handtvålen hemma tog slut passade jag på att ta hem Tadés flytande olivtvål. Tadé Pain Dalep. Doften är väldigt diskret, tvålen är väldigt mild, dryg och känns rejält återfuktande.

Tvålen innehåller lagerblad som har antiseptisk och återfuktande egenskaper. Detta i kombination med olivoljan var verkligen en hit för mina händer!

Pain Dalep är 100% naturlig och fri från konserveringsmedel vilket gör produkten så mild att den kan användas av både barn, personer med allergier och till och med som ansiktsrengöring.

Kommer i praktisk pumpflaska innehållande 330 ml.

Detta är verkligen en tvål värd varenda öre. Tvålen har sakta men säkert återställt mina nagelband, mina händer torkar inte ut längre och jag behöver inte smörja händerna jämt och ständigt som jag gjort tidigare. Det satt inte i handkrämen utan i tvålen, tänk vad man kan lära sig ibland. Jag är grymt imponerad, det var denna tvål mina händer saknade!

Numera huserar Tadé Pain Dalep inte bara hemma på handfatet utan även i köket och på jobbet. Mamma ska också få en, det är hennes händer verkligen i behov av.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har en av Tadés pumptvålar som används varje gång jag gör manikyr här hemma. Perfekt för att mjukgöra nagelbanden med!