söndag 27 juli 2008

Simply Organic Bangs & Ends Creme


En gång i månaden passar nätverkarna hos pret-ty på att recensera ett gemensamt tema. Satines blogg har precis blivit nätverkare och självklart vill vi vara med och recensera, denna gång handlar det om en hårvårdsprodukt.


Så här i sommartid utsätts håret för väldigt mycket solljus och styling. Detta gör att håret förlorar en del av sin näring. Vanligtvis brukar sommartid innebära katastroftid för mitt hår. Det bleks och slits av sol och bad och i slutet av sommaren brukar detta betyda frisörsbesök med kraftig förkortning av hårsvallet.


I sommar har jag använt Simply Organics Bangs & Ends Créme. Denna produkt återför näring till håret och är framtagen särskilt för att återfukta hår och hårtoppar.


Så här beskriver Simply Organic sin produktserie:

Professionella ekologiska hårvårdsprodukter

Med olivoljebladsextrakt

Otroligt fuktgivande och med höga nivåer E-vitamin

Mjukar upp och lenar hår och hårbottnen

Den renaste och säkraste produktserien på marknaden idag

Inte testade på djur


Så, resultatet?! Mitt hår är i toppform! En liten klick, stor som en 50-öring ungefär, är allt som behövs av denna väldigt koncentrerade och återfuktande produkt. Jag har använt den efter att jag tvättat håret med Simply Organics Everyday Wash och Conditioner. Bangs & Ends gör mitt hår mjukt och lent, är lätt att reda ut och känns friskt. Mina toppar har klarat både Turkietsemester med långa bad i klorfylld pool och solens elaka strålar. Denna produkt är helt klart en favorit!


Pris 210 kr

Inga kommentarer: