söndag 23 november 2008

KEB swedish formula


En ny favorit har anlänt! KEB swedish formula har de senaste veckorna hårdtestats och produkterna är fantastiska. Dessutom har KEB en komplett hudvårdande serie, något vi på Satine saknat en tid.
KEB swedish formula är:
-unisex
- naturbaserade & aktiva ingredienser
- innehåller inga parabener eller mineraloljor
- närproducerade
- ej testade på djur
- återvinningsbara förpackningar
Lite kortfattat om produkterna i serien:
Purifying cleansing foam - en härligt löddrande rengöring i mousseform. Produkten känns otroligt fräsch och mild, rengör effektivt utan att torka ut. En favoritrengöring utan tvekan.
Arctic toner - Jag måste erkänna, just toner har jag länge slarvat med. Jag köper hem en flaska som blir ståendes i badrumskåpet. Men inte denna toner. Lugnar och balanserar min hud på ett fantastiskt sätt, doftar väldigt neutralt och är otroligt dryg.
24h Arctic moisturising cream - Än lätt och svalkande ansiktskräm för både dag och natt. Passar för de flesta hudtyper. Jag är en riktig torris och denna kräm har fungerat jättebra för mig nu när det blivit lite kallare ute. Till vintern tror jag dock att jag kommer behöva en kräm kräm som tillför ännu mer fukt och tur nog lanserar KEB en sådan i december.
Eye serum - Wow, detta är verkligen en fullpoängare. Som tidigare informerats har jag gått och blivit 30 och nyligen upptäckte jag "fina" linjer runt ögonen. Panik uppstod och som en räddande ängel landade ett paket från KEB på mitt skrivbord. Detta serum har en underbar lätt konsistens, är intensivt återfuktande och ska även ha en antirynk effekt. Jag vet inte om jag inbillar mig eller inte men de linjer jag tidigare hade djup panik och ångest över har försvunnit. Fantastiskt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Den skummiga rengöringen är jag också ett stort fan av, skitmysig rent ut sagt :)
Det är ju en väldigt fräsch och basic serie, men moussen känns överraskande lyxig mitt i det avskalade skandinaviska.