onsdag 12 november 2008

Om oss

Våran favorit-Rocketqueen har utmanat oss, Satine-tjejerna. Då Marie inte är på plats, och det kanske är lite för mycket information med 14 saker om oss båda. Så får ni lite om mig.. Och lite om Marie ( Marie enligt mig!). Vi ser hur länge inlägget får ligga kvar.. Haha.

* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg

1. Varje lördag som liten fick jag istället för Lördagsgodis gå till The Body Shop och välja ut badkulor. Badkulor i alla nyanser och dofter som hamnade i ett och samma bad på kvällen. Kan vara så att jag redan där skapade min stora passion för det som luktar gott och gör gott i skönhetsprodukt-väg. Om inte annat så växte jag upp på Keso och bananer av mina bodybuilders-till föräldrar, så jag visste väl inte hur godis smakade och förstod inte bättre..

2. Jag pratar för mig själv! Oj så jag pratar för mig själv! Jag kan stå framför spegeln, vardagsrumsväggen eller kanske sitta framför datorn och prata. Förbereder mig för sådant som jag ska säga, mest faktiskt inför mina pass som jag leder.. Så det är väl ett litet ok beteende intalar jag mig själv med? Sätter iaf ord i olika tonlägen, berättar historier och drar många varierande, -Hej!

3. I mitt hem finns det ljuslyktor i mängder. Så många att jag måste förvara ett gäng i köksskåpet (de som inte passar in just för stunden) och att några vänner har lånat en uppsättning var.

4. Marie bor i ett hus med det mest fantastiska läget! Om ni tänker er på en plats inte alltför långt från stan, alldelens vid vattnet, på något som liknar en udde. Ensamt och vackert utan att vara ensamt och ensligt. Åh. Jag vill också bo vid havet..

5. Marie är 30 år fyllda. Prick.

6. Marie är en stjärna på att hitta sig fram över det här internet! Hon hittar allt möjligt och omöjligt, sådant som jag svär över att jag har tappat länken, hittar hon. Nya spännande produkter letar hon åt och billiga resor söker hon upp. Som ett eget litet google-verktyg är vad hon är!

7. Här blir det inte nr 7 utan lite inlägg från mig, Marie, som precis anlänt. Är vi två så ska vi upp till 14 :-)

7. Sanna är sambo, med en tjej! Men jag lovar, dom bara bor ihop för bloggryktena säger att hennes sambo träffat Mr Right.

8. Sanna vill få saker gjorda, avsluta, fixa. Ena stunden fixas nyhetsbrev, nästa stund handlas tilltugg till "makeit a friday" och i tredje stund har hon en fullbokad fredag med makeuprådgivningar. Jag är ett kontrollfreak men med Sanna så känner jag mig helt trygg att lämna över och känna lugnet, Sanna fixar - det vet jag!

9. Jag, Marie, är en gammal hårdrockare som både festat med Hammerfall och badat bubbelbad med Dio. Har en stor förkärlek till killar i tights med långt hår men önskar min make kunde klippa sig kort. För var sak har sin tid...

10. Jag, Marie, har både dykarcertifikat och mc-kort. Jag och min make har tuffat runt i hela Europa på MC och som längst åkt 1100 mil en sommar, Europa runt. Vi hoppas ta oss ut i sommar igen, detta är verkligen livet!

11. Sanna älskar vanilj! Hon går in i nån form av meditativ djupt harmoniskt liv när doften av vanilj närmar sig. För mig innebär vanilj panik, för jag vet - skulle jag komma hem och dofta det minsta av vanilj fick jag nog sova i gäststugan.

12. Jag har som barn bara haft killkompisar, lekt med bilar och lastbilar. Jag grät när min mormor gav mig en docka med en skiva i som gjorde att dockan talade. Det var läskigt... Kanske detta som gav mig total fobi för barn? Kan jag skylla mormor för detta?

13. Inte för att det på något sätt berättar något om Sanna så måste jag bara nämna hennes mamma, och vilken mamma hon har! En mamma med maximal kärlek och livsnjutning, Karin, du är en helt fantastiskt karismatiskt själ, om nån glömt nämna det!

14. Sanna får mest sms och telefonsamtal per dygn i Umeå, utan tvekan. Hennes telefon ligger som en rosa "rabbit" och vibrerar dagarna i ända... Jag undrar hur mkt Sanna presterat på jobbet om hon hade haft mobilen i byxfickan...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det där med dockan med skiva i som pratar.. en sån fick jag också när jag var liten.. och jag var livrädd för den, vilken hemsk sak! Jag hade några fler dockor också men jag tycker verkligen inte om dom.. Mig har dom gett dockfobi (särskilt i skräckfilm!) och säkerligen barnfobi med, haha.

Anonym sa...

Hahaha! Åh jag dör... vilken underbar lista! Den här kommer jag återkomma till och läsa! Gud så härliga ni är!